بارداری و کودک

شاد کردن کودک 1 تا 2 ساله

نحوه شاد کردن کودک 1 تا 2 ساله

به نظر شما چه چیزی باعث ایجاد یک بچه شاد ما باید باور کنیم که کارشناسان کودک معتقدند شادی چیزی نیست که بتوانیم از نظر جسمی به فرزندان خود بدهیم، بلکه شادی را باید به کودکان آموزش داد. ادوارد هالوول، روان‌پزشک و نویسنده می‌گوید که به کودکانی که امکانات بسیار زیادی داده می‌شود، در نوجوانی بسیار بدبین می‌شوند. زیرا شادی یک فرمول درونی است نه بیرونی.

بچه شاد

احساسات کودک را بخوانید.

با رفتار او می توانید متوجه شوید که کودک نوپا خوشحال است یا ناراحت. به علائم زیر توجه کنید:

  • کودک شاد: لبخند می زند، کنجکاوی نشان می دهد، به کودکان علاقه نشان می دهد و نیازی به تحریک مداوم ندارد.
  • کودک ناراضی: آرام است، زیاد غذا نمی خورد، خود به خود با بچه های دیگر ارتباط برقرار نمی کند، بازی نمی کند، سوال نمی پرسد.

اگر کودکی به طور طبیعی خجالتی یا درونگرا دارید؛ طبیعتاً زیاد نمی خندد و زیاد تعامل نمی کند. این علائم برای پسر درونگرا شما به این معنی نیست که او کودکی ناراضی است. در مورد کودک خجالتی می توان گفت که خجالتی با غم و اندوه متفاوت است. برای کودکان خجالتی یا گوشه گیر باید به تغییر رفتار آنها توجه کنید.

پل هولینگر، استاد روانپزشکی در شیکاگو، برخی از علائم ذاتی کودکان را برای ابراز احساسات به شرح زیر شناسایی کرده است. دو علامت «علاقه» و «لذت» احساسات مثبت هستند و مربوط به کودکان شاد هستند و علائم منفی «نگرانی»، «عصبی بودن» و «ترس» مربوط به کودکان غمگین است. هر کودک ممکن است واکنش متفاوتی به رویدادها نشان دهد. به عنوان مثال، برخی از کودکان می توانند به والدین خود بچسبند، برخی می توانند کناره گیری کنند و… وقتی خلق و خوی فرزند خود را بشناسید، بهتر است علائمی را که در دنیای او درست نیست، یاد بگیرید.

با کوچولوی خود لذت ببرید

بهترین راه برای شاد کردن کودکان

اگرچه خریداری شده است اسباب بازی کودک و دختر بودن یا بستنی خوردن آرزوی پسر شماست، اما چیزی که او را به پسری شاد تبدیل می کند بازی با او و گوش دادن به اوست. بازی باعث شادی کودک می شود و مهارت های لازم برای ایجاد شادی در آینده را پرورش می دهد. بازی بدون ساختار به شما امکان می دهد آنچه را که دوست دارید ایجاد کنید.

به کودک 1 تا 2 ساله خود کمک کنید تا یک مهارت جدید بیاموزد

اکثر افراد شاد بر مهارتی مسلط شده اند، مثلاً اگر کودک شما پرتاب توپ به سمت شما را تمرین کند، یاد می گیرد که توپ را به درستی پرتاب کند (از اشتباهات خود درس می گیرد)، همچنین پشتکار و نظم را یاد می گیرد و سپس با تلاش او را به سمتی سوق می دهد. موفقیت .

از جمله دستاوردهای استاد این است که او متوجه می شود که می تواند زندگی خود را کنترل کند. از تلاش برای انجام کارها احساس رضایت می کنید. احساس کنترل بر زندگی یکی از عوامل مهم در تعیین شادی بزرگسالان است.

اجازه مواجهه با مشکلات

والدین همیشه سعی می کنند همه چیز لازم را برای شاد بودن فرزندشان فراهم کنند. درست است که باید کمی رضایت وجود داشته باشد، اما کارشناسان کودک توصیه می کنند که والدین همیشه دخالت نکنند و کودک را رها نکنند تا خودشان مشکل را حل کنند. اجازه دادن به آنها برای مبارزه و کشف مسائل به تنهایی به کودک شما امکان می دهد مهارت های حل مسئله و مقابله را بیاموزد. یاد آوردن سلامت کودکان تو مهمتر از هر چیز دیگری هستی.

دادن طیف وسیعی از تجربیات مختلف (حتی تجربیات سخت و ناامیدکننده) به یک کودک 1-2 ساله باعث افزایش احساس قدرت درونی می شود که خود عاملی برای شادی است.

توانایی یادگیری مقابله با ناامیدی ها و درک شکست های اجتناب ناپذیر برای داشتن فرزندی شاد ضروری و ضروری است. اما به خاطر داشته باشید که نقش شما به عنوان والدین راهنمایی کودک در حل مشکل است نه ارائه پاسخ.

بهترین راه برای شاد کردن کودک

ایجاد حس استقلال.

اگر کودک 1-2 ساله شما حس استقلال و اعتماد به نفس داشته باشد ظرف عزت نفس او پر از شادی و عزت نفس خواهد بود. یکی از راه‌های پر کردن ظرف عزت نفسی که در دوران کودکی شکل می‌گیرد این است که فرزندتان را تشویق کنید که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طول روز به تنهایی بازی کند.

گاهی اوقات ناراحت شدن اشکالی ندارد

والدین دائماً در تلاش هستند تا از ایجاد ناراحتی برای فرزندان خود جلوگیری کنند. مثلاً اگر به جشن تولد دعوت نشدید و از شما رد شد، یا به دلیل اینکه به چیزی که می خواستید نرسیدید و گریه کردید، نگران نباشید.

بنابراین برای درک درستی از زندگی به فرزندانمان باید به آنها این درک را بدهیم که گاهی اوقات غمگین بودن اشکالی ندارد و غمگین بودن بخشی از زندگی است. اگر شما به عنوان والدین سعی در سرکوب هر گونه ناراحتی دارید، ممکن است این پیام را ارسال کنید که پریشانی اشتباه است و نباید درد را تصدیق کرد. بنابراین اجازه دهید فرزندتان غمگینی را تجربه کند.

به کودکان کمک کنید احساسات خود را به صورت کلامی بیان کنند

به فرزندان خود بیاموزید که احساسات خود را بیان کنند. کودک خردسال کلمات شاد یا عصبی را خیلی زود می فهمد. هنگامی که آنها یاد می گیرند احساسات خود را به صورت شفاهی بیان کنند، توانایی کاملاً جدید و عظیمی برای تشخیص و مدیریت احساسات خود به دست می آورند.

به فرزندان خود بیاموزید که ببخشند و به اشتراک بگذارند

به کودک خود نشان دهید که کمک به دیگران در حین رشد چقدر می تواند رضایت بخش باشد. افرادی که در زندگی خود معنی دارند کمتر احساس افسردگی می کنند. مثلا وقتی پسرها دخترانشان را می خرند لباس نوزاد دختر او را در آغوش بگیر و ببرش تا حداقل به لباس نگاه کند.

الگویی برای کودک 1-2 ساله خود باشید

دوارا وانگ، استاد روانپزشکی در دانشگاه نیومکزیکو، می‌گوید وضعیت ذهنی شما از طریق رفتار شما به فرزندتان منتقل می‌شود. این خبر می تواند خوب یا بد باشد، اما کودکان، حتی کودکان نوپا، روحیه والدین خود را درک می کنند و تقلید می کنند. پس بهتر است از چیزهای کوچک لذت ببرید و برای کسی که هستید سپاسگزار باشید. در این صورت شما الگوی مثبتی برای فرزندتان خواهید بود. به کودک خود کمک کنید نیمه پر لیوان را ببیند. به عنوان مثال، اگر طوفانی برای رفتن به پارک وجود دارد، با آن شیرینی بپزید. به او بیاموزید: به جای غمگین شدن برای چیزهایی که ندارد، از داشته هایش خوشحال باشید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا