دندانپزشکی

قیمت درمان ریشه دندان

همه افراد زیبایی را دوست دارند، دندان ها و فک ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارند. به همین دلیل باید همیشه به ظاهر و سلامت دندان های خود توجه زیادی داشته باشید. متاسفانه بسیاری از افراد به سلامت دندان های خود اهمیت نمی دهند. از سوی دیگر، هزینه های بالای خدمات دندانپزشکی دلیلی اضافی برای اجتناب از مراجعه به پزشک است.

اگر دندان درد دارید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید، زیرا هر چه درمان را بیشتر به تأخیر بیندازید، هزینه درمان بیشتر خواهد شد. علاوه بر این مشکلات شما عمیق تر شده و در آینده علاوه بر هزینه، دردسر بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر مشکل شدید شود و به ریشه دندان برسد، قیمت درمان ریشه دندان نسبت به سایر آسیب ها افزایش می یابد.

ریشه دندان

منظور از درمان ریشه یا عصب کشی چیست؟

میزان آسیب به دندان ها متفاوت است. در بسیاری از موارد، مشکلات دندانی سطحی هستند. اما با مراجعه نکردن به پزشک، بیماری تشدید می شود و به ریشه دندان می رسد. اگر مشکل دندان سطحی باشد، بسیاری از اوقات با پرکردن مشکل حل می شود، اما اگر آسیب دندان عمیق باشد و به ریشه دندان برسد، کشیدن عصب ضروری خواهد بود.

البته گاهی آسیب بسیار شدید است و عصب دندان به طور کامل از بین می رود. در این صورت درمان ریشه موثر نیست و نیاز به ایمپلنت دارید. حتما می دانید که هزینه درمان ریشه بیشتر از مشکلات سطحی و کمتر از ایمپلنت دندان است.

در عصب کشی، پزشک اعصاب زنده را از لثه خارج می کند. بنابراین پس از ترمیم، بیمار دردی احساس نمی کند. 4 مرحله برداشت عصب توسط دکتر آزادخواه انجام می شود.

درمان ریشه دندان

چه کسی به کانال ریشه نیاز دارد؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در دنیا ممکن است برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد پوسیدگی دندان است. درمان ریشه نیز یکی از روش های ترمیمی است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که خیلی دیر به دندانپزشک مراجعه می کنید. باید بگویم که احتمال آسیب دیدن دندان شما زیاد است. تشخیص اینکه پوسیدگی به ریشه رسیده است یا نه تنها با بررسی کارشناسی امکان پذیر است. اما تعدادی از علائم وجود دارد که باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. این علائم عبارتند از:

حساسیت دندان به سرما و گرما.

اگر هنگام خوردن و نوشیدن غذاهای سرد یا گرم در دندان احساس درد می کنید. به احتمال زیاد به یک کانال ریشه نیاز خواهید داشت.

دندان درد مداوم

اگر دندان درد دارید و این درد هر از گاهی بروز می کند. باید فورا به پزشک مراجعه کنید. به این نکته توجه کنید که درد ناشی از پوسیدگی دندان فقط در خود دندان ایجاد می شود و یا می تواند دندان های کناری و حتی کل فک را درگیر کند.

لثه های متورم

لثه اطراف دندان آسیب دیده می تواند متورم شود. این تورم ممکن است با درد همراه باشد. گاهی اوقات شما دردی را احساس نمی کنید. اما این ممکن است نشانه این باشد که شما نیاز به یک کانال ریشه فوری دارید.

مشاهده حفره و لکه روی دندان

حفره دندان

اگر تفاوتی در ظاهر دندان های خود احساس می کنید. به عنوان مثال اگر متوجه لکه سیاه یا سوراخی در دندان خود شدید باید بگویم که دندان شما پوسیدگی دارد و اگر دیر اقدام کنید این پوسیدگی به ریشه می رسد.

درد هنگام غذا خوردن و لمس کردن

اگر هنگام غذا خوردن یا دست زدن به دندان درد احساس می کنید. به احتمال زیاد به کانال ریشه نیاز خواهید داشت زیرا عصب دندان احتمالا آسیب دیده است.

عوامل موثر بر هزینه درمان ریشه

برای درمان کامل کانال ریشه باید چهار مرحله انجام شود. این کار باید توسط پزشک متخصص با دقت کافی انجام شود. قیمت کشیدن دندان با توجه به شرایط مختلف متفاوت است.

به عنوان مثال، قیمت درمان بر اساس تعداد ریشه ها، طول برداشتن عصب و سطح عفونت تعیین می شود. در ضمن اگر بنا به تشخیص پزشک لازم است از روکش سرامیکی یا لمینت برای دندان های خود استفاده کنید. شما باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.

ما عوامل مختلفی را توضیح می دهیم که بر قیمت تأثیر می گذارد:

دندان های شیری یا دندان های آسیاب

هزینه عصب کشی دندان مولر بیشتر از دندان شیری است زیرا تعداد کانال های آن بیشتر است.

محل قرارگیری دندان.

دندان های آسیاب به دلیل قرار گرفتن در دهان به پول بیشتری برای درمان نیاز دارند. اما دندان های جلو ارزان تر هستند. قیمت درمان دندان میانی نیز بین دندان های قدامی و خلفی می باشد.

تعداد کانال های دندانپزشکی

هرچه تعداد کانال های ریشه برای ترمیم بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

دندانپزشک

برخی از دندانپزشکان عمومی کانال های ریشه و عصب کشی را انجام می دهند، اما برخی دیگر توصیه می کنند که به متخصص مراجعه کنید یا به متخصص اندودنتیست مراجعه کنید. هزینه اندودنتیست بیشتر از یک پزشک عمومی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا