موفقیت

راز موفقیت بیل گیتس در قانون 5 ساعت در هفته

راز موفقیت بیلگیتس رئیس مایکروسافت در اجرای قانون 5ساعت در هفته

بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که 11 سال متوالی این عنوان را کسب کرده و دارایی او 82.7 میلیارد دلار برآورد شده است. او از بیست سالگی رئیس مایکروسافت بوده است. راز موفقیت بیل گیتس به گفته خودش استفاده از قانون 5 ساعته است که در ماگرفا به شما ارائه خواهیم کرد.

بیل گیتس
بیل گیتس

قانون 5 ساعت در هفته، اصل رایج بیل گیتس، چندان پیچیده نیست. اما اصول بسیار آسانی دارد. برای این کار باید یک ساعت از روز کاری خود را با یک برنامه منظم به کار دیگری مانند تمرین یا یادگیری یک مهارت جدید اختصاص دهید. به این ترتیب 5 ساعت از کل هفته را صرف یادگیری یک مهارت جدید می کنید.

بعد از چند سال پیشرفت قابل توجهی خواهید داشت و این مهارت تبدیل به مهارت شما خواهد شد. جالب اینجاست که این ورزش یک ساعته را می توان زنگ تفریحی در میان کارهای روزمره دانست و به خود شادابی داد. با قانون 5 ساعت در هفته نیز پیشرفت آینده شما به خودتان کمک می کنید و خلق و خوی شما تغییر می کند.

مایکل سیمونز اولین کسی بود که در مورد این قانون صحبت کرد و آن را معرفی کرد. مایکل می گوید که این قانون از زندگی بنجامین فرانکلین الهام گرفته شده است، زیرا او در طول زندگی خود از این قانون استفاده کرده است.

مایکل می گوید: من قانون 5 ساعته فرانکلین را اینگونه تعریف می کنم:

روزی یک ساعت مطالعه کنید و برای هر روز هفته، آخر هفته نیز تعطیل است. بنجامین فرانکلین صبح زود از خواب بیدار می‌شد و عادت داشت در ابتدای روز اهداف شخصی و روزانه‌اش را بنویسد و در طول روز دنبالشان کند. او یکی از اولین کسانی بود که رویدادهای کتابخوانی را ترتیب داد تا فرصتی برای توسعه برای افراد علاقه مند فراهم کند.

چرا این اصل می تواند کار کند؟

دو دلیل وجود دارد که چرا قانون 5 ساعت در هفته به یک اصل محبوب بسیاری از چهره های موفق در دنیای صنعت و فناوری تبدیل شده است.

1. مهارت و تجربه یک شبه به دست نمی آید. یادگیری یک مهارت جدید به زمان و مطالعه زیادی نیاز دارد. یک مدیر جوان (مانند بیل گیتس) که پس از چندین سال یک ساعت از روزهای کاری خود را سپری می کند، اطلاعات کاملی در مورد موضوعات مورد نیاز خود خواهد داشت و می تواند تیم خود را به خوبی رهبری کند.

راز موفقیت بیل گیتس: کار سخت

احتمالاً وقتی صحبت از میزان مطالعه در طول روز می‌شود، مردم فکر می‌کنند: باید شکرگزار باشم که وقت دارم با خانواده‌ام شام بخورم و چند ساعت تلویزیون تماشا کنم، کی وقت مطالعه دارد؟ اما حقیقت این است که یکی از عاداتی که افراد موفق را از افراد عادی متمایز می کند این است میزان مطالعه آنها شلوغ ترین و موفق ترین افراد هستند که زمان بیشتری را صرف مطالعه می کنند. آیا شما بیشتر از ایلان ماسک و استیو جابز کار می کنید؟ البته که نه. ایلان ماسک هر روز 2 ساعت وقت صرف مطالعه می کند و تحت هیچ شرایطی آن را کم نمی کند.

اما چگونه برای مطالعه وقت پیدا می کنند؟ در واقع این نکته یکی دیگر از تفاوت های افراد عادی و موفق است. توماس کورلی محققی است که بیش از 200 فرد ثروتمند و خودساخته را در طول 5 سال مورد مطالعه قرار داده است. یکی از نتایج مهم و جالب تحقیق او این بود که بیش از 86 درصد افراد موفق تلویزیون تماشا نمی کنند. بسیاری از آنها حتی تلویزیون ندارند (مثل استیو جابز). آنها زمانی را که بقیه صرف تماشای سریال های مورد علاقه خود می کنند، صرف یادگیری با خواندن کتاب یا گوش دادن به پادکست ها و کتاب های صوتی می کنند.

آنها در اوقات فراغت خود، کتاب های تخیلی یا علمی تخیلی می خوانند یا وبلاگ های مورد علاقه خود را دنبال می کنند، اما ذهن خود را با مطالب یا تصاویر بیهوده پر نمی کنند، زیرا افراد موفق معتقدند که ذهن و زمان آنها ارزشمندتر از درگیر شدن در مسائل مزخرف است.

۲- سخت کوشی با هوشمندانه کار کردن فرق دارد. بسیاری از کارمندان تمام روز خود را وقف فعالیت های طاقت فرسا می کنند و فکر می کنند روزی می توانند پله های موفقیت را طی کنند، شاید این قانون درست باشد، اما تمرکز بر ارتقای مهارت های شخصی روش بسیار مناسب تری برای موفقیت در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، بیل گیتس موفق شد سالانه 50 کتاب به این روش بخواند.

راز موفقیت بیل گیتس: هوشمندانه کار کردن

زیر مجموعه های قانون 5 ساعت

این قانون ساده که راز موفقیت بیل گیتس است، برای موثر بودن نیاز به اجرای صحیح این 3 زیرمجموعه دارد:

خواندن

خواندن

مطالعه و مطالعه از جمله نکات مثبتی است که تواناییبه مدیران چیزهای زیادی یاد می دهد و به همین دلیل است که بسیاری از شخصیت های موفق از قانون 5 ساعت در هفته خواندن کتاب استفاده می کنند. بیل گیتس، اپرا، باراک اوباما و تاجر میلیاردر دیوید روبنشتاین از جمله افرادی هستند که کتاب های مربوط به این قانون را خوانده اند و به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

منعکس کننده

قانون 5 ساعت مستلزم این نیست که فقط کتاب بخوانید، در واقع آنچه مهمتر از خواندن است تأمل در آنچه خوانده اید است. مهم است که به آنچه می خوانید فکر کنید یا نکات مهم را برای خود یادداشت کنید.

فکر

انعکاس به شما امکان می دهد بدون نیاز به حفظ کردن مطالبی را که خوانده اید بهتر به خاطر بسپارید. جف بزوس، جک دیروزی و سارا بلیکلی افراد مشهوری هستند که هر روز افکار و خاطرات خود را یادداشت می کنند. آنها بر این باورند که نوشتن افکارشان و تأمل در آنها ایده های بزرگی به آنها می دهد.

آزمایش و تمرین

حتی اگر بهترین ایده را داشته باشید و پتانسیل بسیار بالایی در آن پیدا کنید، باز هم باید چندین بار آن را آزمایش و آزمایش کنید تا بتوانید بهترین روش را برای آن پیدا کنید.

توماس ادیسون و بنجامین فرانکلین نمونه های بارز این نمونه هستند که تقریباً بخش زیادی از زندگی خود را وقف آزمون و خطا کردند. گوگل و مایکروسافت از جمله شرکت هایی هستند که به کارمندان خود اجازه می دهند روزی یک ساعت وقت خود را صرف آزمایش ایده های جدید خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا