استارتاپ و کارآفرینی

استارت آپ – start up چیست؟

معرفی و توضیح استارت آپ

به شرکتی یا گروعی که برای ارائه یک سرویس یا محصول جدید در شرایطی ایجاد شده است که راه اندازی آن خطراتی دارد تا بتواند موفق باشد استارت آپ یا همان  start up میگویند.

مفهوم استارت‌آپ فقط در کسب‌وکارهای آنلاین نیست، بلکه در کشور ما از آنجایی که بیشتر آنها حول محور فناوری‌های جدید راه‌اندازی می‌شوند، به این معناست وگرنه استارت‌آپ‌هایی هستند که مبتنی بر فناوری نیستند و کاملاً سنتی هستند.

راه اندازی یک استارتاپ

یک استارتاپ ممکن است یک ایده کپی شده باشد یا نباشد. ممکن است ایده جدیدی باشد. ممکن است کسی قبلاً آن را شروع کرده باشد یا نداشته باشد.

مهمترین هدف یک استارتاپ حل مشکل شما یا حداقل رفع یکی از نیازهای شماست.

اکنون که با تعریف استارت آپ آشنا شدید، از Magerta استفاده کنید تا عناصری را که تا حد زیادی میزان شکست شما را کاهش می دهند، حفظ کنید.

پیش نیازهای گام به گام برای راه اندازی استارتاپ

استارت آپ
نظریه استیو جابز در باره استارت آپ

برنامه ریزی مالی

برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک به پول زیادی نیاز ندارید، اما به سرمایه گذاری اولیه نیاز دارید که بتواند هزینه های جاری مانند تحقیقات بازار، علائم تجاری، اجاره ملک، در صورت لزوم، مجوزها و غیره را پوشش دهد. و هزینه های خود را جمع کنید، این مقدار سرمایه ای است که نیاز دارید.

راه های زیادی برای تامین سرمایه اولیه وجود دارد. یکی از راه ها گرفتن وام بانکی است که می تواند مشکلات مالی اولیه را حل کند اما وام بانکی نیاز به حسابداری و وثیقه دارد. از طرف دیگر، اگر بتوانید دیگران را متقاعد کنید که ایده خوبی دارید و از آن درآمد خوبی کسب خواهید کرد، می توانید احساسات مثبت سرمایه گذار را جذب کنید یا اگر یک تیم هستید، می توانید سرمایه را به صورت جمعی افزایش دهید.

انجام تحقیقات و بررسی های مناسب.

نداشتن تجربه تجاری به این معنی نیست که نمی توانید یک استارتاپ راه اندازی کنید، بلکه به این معنی است که داشتن یک مربی مهمتر از هر چیز دیگری است.
شما باید مشاوری را انتخاب کنید که دانش کلی از صنعت شما داشته باشد تا شکاف های مهارتی مانند دانش مالی را پر کند.

بهترین مشاور مشاوری است که از اشتباهات بزرگ اعضای استارت آپ جلوگیری می کند.

برخی از سوالاتی که باید قبل از راه اندازی استارتاپ خود به آنها پاسخ دهید عبارتند از:

  • آیا نیازی به محصولات/خدمات مورد انتظار شما وجود دارد؟
  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • آیا محصولات یا خدماتی مشابه استارتاپ شما وجود دارد؟
  • رقابت چطوره؟
  • کسب و کار شما چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟

انتخاب و ثبت نام تجاری

سعی کنید نام بسیار خوبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید زیرا از همه لحاظ موثر است و در نظر بگیرید که این نام مختص شخص یا شرکت دیگری نیست.
پس از ثبت نام، باید برای مجوزهای دیگر اقدام کنید.

مکان شروع را انتخاب کنید

اگر کسب و کار شما به مکان خاصی نیاز دارد، انتخاب مکان مناسب بسیار مهم است. چه یک دفتر کار خانگی داشته باشید، چه فضای اداری مشترک یا خصوصی، یا یک فروشگاه خرده فروشی. شما باید در مورد مکان، تجهیزات و راه اندازی کلی کسب و کار خود فکر کنید و مطمئن شوید که مکان کسب و کار شما برای نوع کسب و کار شما مناسب است. همچنین باید به این فکر کنید که آیا می خواهید فضای تجاری خود را اجاره کنید یا بخرید.

یک تیم ایجاد کنید

اگر تصمیم دارید کارمندان خود را استخدام کنید، اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید. مطمئن شوید که زمان کافی برای پر کردن موقعیت ها با افراد مناسب دارید و مسئولیت های شغلی هر موقعیت را در نظر بگیرید. اما اگر ترجیح می دهید کارکنان را استخدام نکنید و در عوض کار را به پیمانکاران مستقل برون سپاری کنید، اکنون زمان آن است که با یک وکیل یا نماینده کار کنید تا کار جستجو و قرارداد را انجام دهید.

کار گروهی

در نهایت، اگر شما یک مالک انفرادی هستید، ممکن است به کارمند یا پیمانکار نیاز نداشته باشید، اما همچنان به تیم پشتیبانی خود نیاز دارید. این تیم می تواند از یک معلم، یک مربی کسب و کار کوچک یا حتی خانواده شما تشکیل شده باشد و در مواقعی که گم می شوید به عنوان منبعی برای مشاوره، انگیزه و اطمینان عمل می کنند.

سعی کن رشد کنی

اگر بتوانید در هفته 5 درصد به کاربران خود اضافه کنید، مطمئنا رشد خوبی خواهید داشت. اگر به همین منوال ادامه دهید، تا 4 سال آینده موفق خواهید شد حدود 20 میلیون کاربر فعال جذب کنید. استارت آپ شما می تواند معروف شود و یکی از بهترین ها در کشور شود.
پس از موفقیت راه اندازی شما، بسیاری از سرمایه گذاران و سایر برندها ممکن است توجه کنند. شما ممکن است پیشنهادهای خوبی برای فروش سهام استارتاپ خود دریافت کنید، درست مانند خرید اینستاگرام توسط فیس بوک.

در پایان
از اینجا انتخاب با شماست میتوانید نظرات یا پیشنهادات خودرا با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا